Towarzystwo Przyjaciół Dzieci rozpoczęło ogólnopolską kampanię pod nazwą #wiemcorobić, mającą na celu zwrócenie uwagi na zagrożenia, takie jak child grooming i sextortion. Inicjatywa ta ma na celu zwiększenie świadomości wśród dzieci, rodziców oraz nauczycieli na temat niebezpieczeństw kryjących się w sieci. Kampania uzyskała wsparcie ze strony ministerstw oraz specjalistów z różnych dziedzin, aby zapewnić kompleksowe podejście do problemu. W ramach działań powstaną również materiały edukacyjne oraz narzędzia pomocne w rozpoznawaniu i przeciwdziałaniu zagrożeniom online.
Podstawowym założeniem kampanii jest edukacja dzieci oraz dorosłych, poprzez którą można promować umiejętności rozpoznawania niepokojących sytuacji w internecie. Obok materiałów informacyjnych dostępnych na stronie kampanii, wkrótce zyskają oni także dostęp do formularzy umożliwiających zgłaszanie przestępstw oraz specjalistycznej pomocy psychologicznej. Celem jest nie tylko zwiększenie świadomości społecznej, ale również zminimalizowanie stygmatyzacji ofiar, aby mogły one zgłaszać przestępstwa bez obaw o odrzucenie czy ocenę.
W kampanii do poruszenia zagadnień child grooming oraz sextortion zaangażowano ekspertów z różnych dziedzin, w tym psychologów, pedagogów oraz przedstawicieli policji. Specjalistki podkreślają, jak istotne jest, aby młodzież wiedziała, jak chronić swoje granice, a także jakie kroki należy podjąć w razie wystąpienia zagrożenia. Realizacja kampanii, wspierana przez firmę Pepco oraz patronaty honorowe, ma na celu wspieranie odpowiedzialności nauczycieli oraz rodziców w zakresie bezpieczeństwa dzieci w sieci.
Źródło: Policja Bytów
Oceń: Nowa Kampania Ochrony Dzieci w Internecie – #wiemcorobić
Zobacz Także